I. С оглед осъществяване правораздавателната дейност:
1. Преустановява се разглеждането на всички видове административни дела за периода на обявеното извънредно положение 16 март 2020 г. – 13 април 2020 г., с изключение на:
- Делата по чл.60 и чл.166 от Административнопроцесуалния кодекс;
- Делата по чл.75 и чл.157 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс;
- Делата по чл.72 от Закона за Министерството на вътрешните работи;.
- Делата за допускане на обезпечение по бъдещ и висящ иск.
- Делата за обезпечаване на доказателства.
2. Всички останали дела, извън посочените по т. I, следва да бъдат пренасрочени в извънредни заседания до 30 юни 2020 год., като делата, за които се предвиждат съкратени срокове за разглеждане, да бъдат пренасрочени за месец април и май 2020г.
3. Входираните книжа, иницииращи съдебни производства, с изключение на производствата по т. 1 не се образуват в дела.
4. Всички жалби, подлежащи на разглеждане в периода на обявеното извънредно положение, следва да бъдат насочвани за администриране и упражняване на правомощията по чл. 158 и 213б от АПК, към председателите на отделенията, съобразно материята на съответните жалби.
5. Всички дела, подлежащи на разглеждане в периода на обявеното извънредно положение, следва да бъдат разпределяни от заместник - председателя на ВАС и ръководител на Първа колегия на случаен принцип между дежурните съдии.
6. Обявяване на резултатите от съдебни дела и вписването им в деловодните книги се извършва след отпадане на извънредното положение.
7. ТЕЛЕФОНИ И ЕЛЕКТРОННА ПОЩА ЗА СПРАВКИ И ИНФОРМАЦИЯ:
ПЪРВА КОЛЕГИЯ
Деловодство I отделение: 02/ 9404 311
Деловодство VIII отделение: 02/ 9404 330
Деловодство III отделение: 02/ 9404 456
Деловодство IV отделение: 02/ 9404 470
Деловодство петчленен състав: 02/ 9404 312, 02/ 9404 309.
fax: 02/ 9404 483 fax: 02/ 9404 294
ВТОРА КОЛЕГИЯ
Деловодство II отделение: 02/ 9404 261
Деловодство V отделение: 02/ 9404 265
Деловодство VI отделение: 02/ 9404 233
Деловодство VII отделение:02/ 9404 351, 02 9404 318
Секретар на председателя: 02/9404 461, v.kuzmanova@sac.justice.bg
Главен секретар: 02/9404 399, m.semov@sac.justice.bg
Връзки с обществеността: 02/9404 446, m.cucekova@sac.justice.bg
Правен помощник на председателя: 02/ 9404 416
Административен секретар: 02/ 9404 337
Жалби,сигнали,достъп до обществена информация: edocuments@sac.justice.bg
Регистратура: 02/9404 252, 02/9404409/ 9404346/ 9404250/ факс:02 9404 132
Информация: 02/9404296, 02/ 9404240
Адвокатска стая: 02/ 9404 424/ 9404 275/ 9404 408
Призовки: 02/ 9404 315
Началник отдел „ФСД“ : 02/ 9404 300
II. Относно организацията на достъпа до сградата на ВАС и кадровата обезпеченост на дейността на съда:
1. Утвърден е график за дежурство на съдиите, съдебните помощници и съдебните служители, които ще имат право на достъп до сградата на ВАС.
2. Утвърден е график за сформиране на дежурни състави по делата изискващи разглеждане и произнасяне през периода на извънредно положение.
3. Всички, невключени в графика за дежурство съдии, съдебни помощници и съдебни служители следва да изпълняват задълженията си дистанционно и да са в готовност незабавно да се явят на работното си място, когато това е необходимо за обезпечаване работата на съда.
4. За периода на обявеното извънредно положение 16 март 2020 г. – 13 април 2020 г., включително, се преустановява връчването на призовки, съобщения и съдебни книжа по всички дела, с изключение на делата по раздел I.
5. Подаването на всякакъв вид документи се извършва по пощата или по електронен път, като се завежда в регистратура с входящ номер и насочва към съответното отделение или звено по материя.
6. Справките по дела се извършват САМО по телефон или по електронен път от служителите към съответното отделение или колегия.
7. Всички административни услуги се осъществяват единствено от служба „регистратура“, разположена на партера в сградата на Върховния административен съд.
8. Преустановява се използването на страничният вход на Върховния административен съд, откъм ул. „Лавеле“, като достъпа е възможен единствено през централния вход и само по отношение на:
- Изрично определени съдии,прокурори и съдебни служители на ВАС и ВАП – по списък.
- Служители на дружества, осъществяващи пощенска и куриерска услуга - с право на достъп единствено до помещението на служба „регистратура“ на партера в сградата на Върховния административен съд.
- Лицата, призовани по образуваните и насрочени за разглеждане дела по раздел I, които удостоверяват това си качество с призовка или препис от съдебния акт за насрочване на открито съдебно заседание.
III. Предвидени санитарно-хигиенни мерки:
- Наличност на дезинфектиращи препарати на входа на сградата и във всички санитарни помещения на Върховния административен съд.
- Наличност на кърпи, салфетки и дезинфекциращ препарат.
- Третиране на всички метални повърхности в общите помещения - асансьор, дръжки на врати, брави и др. с дезинфекциращ препарат на всеки кръгъл час от работното време, както и в неговото начало и край.
- Забърсване и дезинфекция на клавиатури и бюра с дезинфекциращи препарати.
- Закупуване и своевременно поддържане в наличност на необходимите консумативи, съобразно наличностите в търговската мрежа.
- Закупуване и поддръжка в изправност на инфрачервени термометри.
- Закупуване и поддържане в наличност на предпазни маски и ръкавици – съобразно възможностите на търговската мрежа.
IV. Контрол:
- Определени са лица осъществяващи контролни правомощия за спазване на предприетите мерки.
|